Értékelés

Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Fülszöveg:

Ma ​már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.
A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.
A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.


Azt mondják, aki nincs fent a Facebookon, az nem is létezik. Ennyire fontos a közösségi média a 21. századi ember életében. Az Athenaeum Kiadó jóvoltából jobban is beleláthatunk ebbe a virtuális világba Klausz Melinda A közösségi média nagykönyvének köszönhetően. Ezúttal öt bloggerünk véleményezi a könyvet, és természetesen a turné végén ti is nyerhettek belőle egy példányt.

Amikor megláttam, hogy új, bővített kiadásban jelenik meg Klausz Melinda kötete, A közösségi média nagykönyve, nem tudtam ellenállni, hiszen a blogom miatt már régóta használom a közösségi médiát az emberek elérésére, az utóbbi időben pedig a munkám is az online marketinghez köt, ami miatt különösen szeretném magam jó mélyen beleásni a témába. Erre adott remek lehetőséget ez a könyv, mely hosszasan, több, mint 300 oldalon keresztül fejti ki részletesen, sok oldalról körbejárva, hogy hogyan lehetünk sikeresek a Facebookon és a többi közösségimédia-oldalon.

Ahogy elkezdtem olvasni a könyvet, azonnal feltűnt, hogy Klausz Melinda elsősorban gyakorlati tudást, tippeket, ötleteket akar adni az olvasónak, ugyanakkor átfogóan beszél a közösségi média különböző aspektusairól. A kötet egy általánosabb bemutatással kezdődik, melyből megismerhetjük a különböző felületeket, a működésüket, illetve az azokat használó embereket, a különböző célcsoportokat. Később aztán mélyebben belemegyünk a részletekbe, és nagy örömömre olyan apróbb, de fontos dolgokat is körüljárunk, mint a hirdetések vagy a nyereményjátékok, mindeközben pedig rengeteg tanácsot kapunk mind az elinduláshoz, mind a hosszútávú stratégiához.

Phone, Display, Apps, Applications, ScreenPersze itt is, mit minden hasonló könyvben, voltak olyan ötletek, tippek, melyeket nem fogok megfogadni, mert egyszerűen más az én tapasztalatom, ez azonban nem von le semmit a kötet értékéből, hiszen az itt kapott tudást minden esetben a saját vállalkozásunkra, a céljainkra, és a követőinkre kell szabni. Fontos ezt észben tartani, de közben azért nagyon hasznos is lehet, ha más nézőpontokat is megismerünk, és egy szakértő gondolatait is elolvassuk. Épp ezért örültem volna, ha egy kicsit több információt kapunk a Facebookon kívül a többi közösségi oldalról is, és így az azokon való jelenlétemet is jobban át tudtam volna gondolni ebből a külső nézőpontból, amit a könyv nyújtott, de sajnos ebbe a terjedelembe a többi oldal részletesebb vizsgálata már nem fért bele. Talán találóbb lett volna a Facebook nagykönyve cím, mert a kis kitérők ellenére mindig ehhez az oldalhoz térünk vissza, ami persze abból a szempontból teljesen érthető is, hogy Magyarországon ez a legfontosabb közösségi felület, mégis jó lett volna, ha a számomra kevésbé ismert oldalak/applikációk is kapnak egy picivel több szerepet.

Facebook, Social Network, Network, ConnectionAmi azonban helyet kapott a kötetben, az kivétel nélkül hasznos volt, az esettanulmányok és érdekességek pedig kifejezetten érdekessé és olvasmányossá tették a könyvet. Azt azonban nem igazán sikerült eldöntenem, hogy a kötet  a teljesen kezdőknek, vagy inkább a tapasztaltabb, az online marketingben járatosabb felhasználóknak szól, mert míg egyes részeknél nagyon részletes ismertetéseket kaptunk az egyszerűbb folyamatokról és eszközökről, addig néhol én magam is elvesztem kicsit a marketinges szakszavak között. Azt gyanítom, hogy a szárazabb részekkel nem akart sok időt eltölteni a szerző, ezért igyekezte az elméleti ismereteket minél rövidebben összefoglalni, de nem vagyok benne biztos, hogy az ilyen részletek ebben a formában mindenki számára világosak lesznek. Ezért, és a könyvben helyet kapó feladatok jellege miatt gondolom azt, hogy a könyv célközönsége nem feltétlenül az általánosságban érdeklődők emberek csoportja, hanem inkább azok, akik már foglalkoznak online marketinggel hobbi szinten vagy a vállalkozásuk miatt, és szeretnének jobb eredményeket elérni.

Talán úgy tűnik, hogy kissé kritikus voltam ezzel a kötettel, pedig valójában nagyon sokat tanultam belőle, hiszen rettenetesen sok információ volt benne mindenféle témában. Épp emiatt én nem is tudtam egyszerre elolvasni a könyvet, és talán nem is lett volna értelme, inkább kisebb részletekben olvastam, és azt tervezem, hogy a jövőben, ha aktuális lesz, újra elolvasok majd fejezeteket, például a hirdetésekkel kapcsolatosat, mert az a benyomásom, hogy csak így lehet igazán kihasználni ezt a kötetet.

Bár én alapvetően tudok már egy és mást a közösségi oldalakról, szerencsére a könyv tudott újat mondani, vagy ami még fontosabb, megvilágítani olyan részleteket és nézőpontokat, melyekre korábban nem is gondoltam. A megszerzett tudás pedig biztosan hasznos lesz a munkám során is – máris érzem, hogy mennyire -, ezért nekem nagyon megérte elolvasni A közösségi média nagykönyvét, és úgy vélem, hogy mindenki számára fontos olvasmány lehet, akinek a hobbija vagy munkája megköveteli, hogy jelen legyen a közösségi médiában.

Értékelés:

Rating: 4.5 out of 5.
Image

Ha kedvet kaptál a könyvhöz, itt beszerezheted!

NYEREMÉNYJÁTÉK

Mivel a könyv a közösségi médiáról szól, ezúttal a játékban is erről lesz szó. Az összes állomáson találhattok egy-egy logót, azt kell kitalálnotok, hogy mely honlaphoz tartozik. A honlap nevét írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába.

Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.

Feladat:

(Ha nem látod a képet, kattints ide!)

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:

01. 22. Spirit Bliss Sárga könyves út
01. 23. Utószó
01. 25. Flora the Sweaterist
01. 27. Booktastic Boglinc
01. 29. Readinspo

A könyv adatai:

Kiadó: Athenaeum Kiadó
Megjelenés éve: 2020
Oldalszám: 344 oldal

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

%d bloggers like this: